Labels

Thursday, December 22, 2011

Carnati de casa

Nu-mi vine sa cred, dar am facut-o si pe asta! Si a fost mult mai simplu decat ma asteptam. Credeam ca a face carnati inseamna munca multa, mizerie... aveam in minte imaginea din copilarie: parintii impreuna muncind cateva ore bune sa toace carnea, sa curete si sa zdrobeasca usturoiul, apoi dand la manivela sa umple matele :) Dar, surpriza: lucrurile s-au schimbat mult. Poti cumpara mate curatate super-bine, te duci la macelarie, alegi carnea care iti place, rogi macelarul sa ti-o toace si gata, mai ai doar de pus condimente si de umplut carnatii. Daca ai o masina de tocat electrica, sau daca ai de unde imprumuta una (multumesc, Cati!) mai ai de lucru fix 15 minute.


Ingredientele: 
1 kg pulpa de porc tocata
300 g pulpa de vita tocata
1 capatana usturoi
1 lingurita cimbru
2 lingurite sare
1 lingurita boia de ardei dulce
1 lingurita piper Cayene (sau boia iute)
2-3 m mate de porc

Modul de preparare:
1. Zdrobim usturoiul, apoi amestecam cu carnea si condimentele. Lasam sa se odihneasca cateva ore, sa se imbine aromele.
2. Spalam matele si apoi incepem sa le umplem cu compozitia de carne. Mie imi place sa fie portionati, asa ca rasucesc carnatii in timp ce ii umplu. Cam gata.
Puteti sa ii serviti prajiti, la gratar, sau, daca aveti posibilitatea, sa ii afumati.

Ideal ar fi sa atarnati carnatii la vant o zi. Eu am improvizat o sfoara pe balcon, am acoperit cu un servet de panza, sa nu ii poluez vizual pe vecini si sper sa nu ploua sau sa se faca mai mult de 5-6 grade afara... Nu e nicio problema daca nu ii dati la vant. Se pot pastra la congelator.

Enjoy in a responsible manner!

No comments:

Post a Comment