Labels

Wednesday, December 07, 2011

Paste a la Jamie


Imi place Jamie Oliver. Ciudat cum un englez este unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati bucatari, nu? Imi place mult carisma lui, felul in care vorbeste despre alimente, felul in care le prezinta. Imi place ca este in acord cu filosofia mea: keep it simple!
L-am urmarit pe Jamie prezentand aceasta reteta intr-o seara la tv. Cred ca eram la masa. Mi-a placut ideea, asa ca am facut si eu a doua zi. Nu stiu daca am retinut bine toate ingredientele, am adaptat la stilul meu de a gati. Ideea este ca toti ai mei au mancat pe nerasuflate. Unii din ei au cerut inca o portie. Uimitor cum preparatele simple au atata succes!

Ingredientele (4 portii):
1 pachet spaghete
1-2 carnati proaspeti
2 catei de usturoi zdrobiti
1 ceapa tocata marunt
cateva frunze de busuioc proaspat sau 1/2 lingurita uscat
1 conserva de rosii in bulion (400 g)
ulei de masline
sare, piper


Modul de preparare:
1. Punem spaghetele la fiert respectand urmatoarele proportii: la fiecare 100 g spaghete punem 1 litru de apa si 10 g sare. Spaghetele se pun in apa care fierbe. Respectati timpul de fierbere mentionat pe pachet. Dupa ce acesta a expirat, scoateti-le din apa;
2. In timp ce spaghetele fierb, putem face sosul: din carnatii proaspeti facem mici chiftelute (scoatem carnea din membrana si modelam chiftelele) pe care le punem la prajit intr-o tigaie incapatoare cu putin ulei de masline. Dupa ce chiftelele s-au prajit, le scoatem pe o farfurie. Facem cam 3-5 chiftele pentru fiecare portie;
3. In uleiul in care s-au prajit chitelele punem ceapa, usturoiul, sare, piper si busuiocul uscat (daca este cazul). Daca este necesar, putem adauga inca putin ulei de masline. Cand ceapa a devenit translucida, adaugam rosiile in bulion, le zdrobim un pic cu paleta in tigaie si le lasam la fiert 7 minute. Daca folositi busuioc proaspat, acum este momentul sa il puneti. Nu il tocati, puteti sa il rupeti cu mana in bucatele nu prea marunte.
4. Cand sosul este gata, adaugam chiftelele, mai lasam un minut-doua, apoi punem spaghetele scurse de apa, amestecam, lasam inca un minut sau doua si gata!
Va garantez ca sunt foarte bune!!! Si, evident, simplu de preparat :)



Keep it simple!

No comments:

Post a Comment