Labels

Tuesday, January 10, 2012

Gogosi Tam-Pam

In urma cu vreo trei ani, baiatul meu cel mare le zicea gogosilor cu gaura in mijloc "gogosi tam-pam" :). Nu stiu de unde i-a venit ideea, dar expresia a intrat in "folclorul" familiei noastre. Deci, gogosi tam-pam sa fie!


Ingredientele (24 bucati cu gaura si 24 rotunde):
Gogosile:
800 g faina (+/- 100 g, in functie de tipul de faina folosit)
2 plicuri drojdie uscata
60 ml apa calduta
350 ml lapte caldut
100 g zahar
1 lingurita sare
2 oua
70 g unt la temperatura camerei
cam 1 l ulei pentru prajit
Glazura:
75 g unt
250 g zahar pudra
1 fiola esenta vanilie
60 ml apa clocotita

Modul de preparare:
Gogosile: 1. Amestecam drojdia cu apa si lasam sa se formeze o maia cam 5 minute. Amestecam apoi maiaua cu laptele, zaharul, sarea, ouale, untul. Incepem sa adaugam faina, amestecand continuu. Ne oprim din adaugat faina in momentul in care aluatul incepe sa se dezlipeasca de peretii vasului si nu mai este foarte lipicios. Continuam sa framantam cam 5 minute. Eu am folosit mixerul, caruia i-am atasat carligele pentru aluat.
Lasam la crescut intr-un castron acoperit, pana ce aluatul isi dubleaza volumul, aproximativ 30 minute.
2. Folosind doua pahare de marimi diferite (cu diferenta de diametru cam de 2 cm) decupam gogosile apoi le mai lasam la crescut inca 15 minute. Eu am lasat ca atare centrul decupat si l-am prajit.
Glazura: 3. Intr-o cratita topim untul, apoi adaugam zaharul pudra si esenta de vanilie. Luam apoi de pe foc si incepem sa adaugam apa, lingura cu lingura pana ajungem la o consistenta putin mai subtire decat mierea. Punem deoparte.
4. Incepem sa prajim gogosile, in ulei incins (la foc mediui), intorcandu-le in momentul in care au devenit aurii. Le scoatem sa se scurga, apoi le trecem prin glazura. Din cand in cand mai amestecam in glazura.

Bune, dar CALORICE!!!!

Enjoy!

No comments:

Post a Comment