Labels

Wednesday, February 29, 2012

Tort cu migdale si cafea

Acest tort a fost declarat cel mai bun facut de mine vreodata. Si am facut ceva torturi la viata mea :). Sincer, nu este chiar usor de facut; nu ca si tehnica, ci ca timp de lucru. Gustul in schimb, este de neegalat.


Ingredientele (forma de 26 cm diametru):
Blatul
150 g pesmet
10 albusuri
375 g migdale macinate
300 g zahar
Crema
10 galbenusuri
90 g amidon
100 ml cafea tare
1 fiola esenta de rom
300 g zahar
200 g unt la temperatura camerei

Modul de preparare:
1. Blatul: Din cantitatile de mai sus se coc, pe rand, 5 foi. Asadar, pentru o foaie avem nevoie de: 30 g pesmet, 2 albusuri, 75 g migdale macinate (puteti sa le inlocuiti cu nuci) si 60 g zahar. Albusurile se bat spuma, apoi adaugam pesmetul, migdalele si zaharul. Aceasta compozitie se pune la copt pe hartie de copt la 160 grade pentru 20 de minute.
2. Crema: Galbenusurile (toate) se freaca spuma cu zaharul, apoi adaugam amidonul, cafeaua (eu am inlocuit-o cu cafea din cereale, pentru a nu avea copii hiperactivi) si esenta de rom. Punem crema la foc in baie de aburi pana se ingroasa, apoi lasam la racit. Frecam untul spuma, apoi adaugam crema racita, cate o lingura, pana o incorporam pe toata.
3. Alternam foile de blat cu crema. Deasupra terminam cu blat pe care il ornam dupa inspiratia de moment si preferintele culinare. Eu am facut un ganache de ciocolata neagra din 100 g ciocolata neagra, 150 ml smantana pentru gatit si 1 lingurita de unt astfel: rupem ciocolata bucati mici, adaugam smantana si untul si punem la microunde pentru 1-2 minute (pana se topeste ciocolata), avand grija ca la fiecare 15-20 de secunde sa amestecam in compozitie. Lasam sa se raceasca la temperatura camerei, apoi turnam peste tort.  si nivelam intreaga supafata.
Lasam tortul la frigider cateva ore, de preferat peste noapte.

Enjoy! Make it delicious!

No comments:

Post a Comment