Labels

Thursday, December 08, 2011

Pizza de baza / Margherita

Pizza... una dintre mancarurile mele favorite! Prima pizza am mancat-o la un restaurant in Piata Amzei cand aveam vreo 4-5 ani. De atunci am mai mancat cateva. Cateva sute :)
Reteta de blat o am din cartea masinii de paine. Din cantitatile de mai jos iese suficient aluat pentru doua tavi mari, de aragaz. Aluatul poate fi facut la masina de paine, la mixer folosind carligele speciale pentru aluat sau manual. Eu prefer masina de paine pentru ca isi face singurica treaba. De obicei fac jumatate din cantitate, pentru o tava

Ingredientele (pentru 2-3 tavi de cuptor, depinde cat de gros sau subtire preferati blatul):
Blat
800 g faina
2.5 linguri ulei de masline
2.5 lingurite sare
2.5 lingurite drojdie uscata
400 ml apa
Topping
suc de rosii
mozzarella
busuioc

1. Punem in masina de paine/mixer/castron ingredientele in aceasta ordine: apa, ulei, sare, faina, drojdie. La masina de paine selectam programul de aluat cu drojdie si asteptam o ora si 25 de minute. La mixer lasam la framantat pana avem un aluat elastic si care nu se lipeste, iar manual muncim, muncim, muncim pana rezulta aluatul elastic. In cazul mixer / manual lasam aluatul la crescut intr-un castron acoperit cu un prosop pentru 2 ore intr-un loc caldut si ferit de curent.
2. Intindem aluatul in tava tapetata cu hartie de copt si il intepam cu furculita din loc in loc. Peste aluat turnam suc de rosii / sos de pizza / ketchup, presaram pe toata suprafata mozzarella apoi punem busuiocul;
3. Dam la cuptorul incins la 200 grade pentru 15-20 minute.
Sincera sa fiu, eu nu fac niciodata pizza margherita. Ii pun si alte toppinguri dupa dispozitia de moment si ingredientele din frigider :): pui, sunca, ceapa, ardei gras, masline, salam, carnati, porumb, ton, ananas...

Keep it simple!

No comments:

Post a Comment