Labels

Friday, May 18, 2012

Hummus

Gata, am facut si primul hummus din viata mea. Sigur nu va fi ultimul :). Ca si la fasolea batuta, ma deranjeaza timpul de asteptare cat se inmoaie boabele. Cred ca atunci cand voi gasi naut fiert la conserva, imi voi face un stoc :).


Ingredientele:
200 g naut
60 g tahina (pasta de susan)
sucul de la o jumatate de lamaie
2 catei de usturoi
1/2 lingurita chimen
2 lingurite bicarbonat de sodiu 
sare, piper
ulei de masline
seminte de pin (optional)

Modul de preparare:
1. Se pune la inmuiat in apa nautul, adaugand o lingurita de bicarbonat de sodiu. Lasam minim 5 ore, sau peste noapte. Schimbam apoi apa, adaugam o jumatate de lingurita de bicarbonat si mai lasam la inmuiat alte 2 ore. Schimbam iar apa, apoi punem la fiert cu restul de bicarbonat. Spumati, lasati la fiert intre 20 minute-2 ore. Eu am lasat nautul la inmuiat aproape 24 de ore, asa ca timpul efectiv de fierbere a fost foarte scurt. Este gata atunci cand s-a inmuiat si poate fi zdrobit cu usurinta intre degete.
2. Dupa ce s-a fiert, scurgem de apa, avand grija sa pastram o parte din ea. Lasam sa se raceasca.
3. Cu un mixer vertical sau cu un blender facem pasta din naut, adaugand tahina, sucul de lamaie, usturoiul, chinemul, sare si piper dupa gust. Adaugam cam 4-6 linguri de ulei de masline si subtiem cu apa in care a fiert nautul.
Servim cu lipie si seminte de pin.
Love it!

Enjoy! Keep it simple!

No comments:

Post a Comment