Labels

Sunday, December 25, 2011

Cozonac Rosenkranz la masina de paine

Am primit pe e-mail reteta de cozonac Rosenkranz. Mi-a placut cum arata, asa ca am incercat-o. A iesit foarte bun. Bineinteles ca am folosit masina de paine :). Am facut unul pentru acasa si pentru ca arata frumos si s-a facut repede, am mai facut unul sa-l daruim. Am adus unele mici modificari retetei primite.


Ingredientele:

120 ml lapte
2 oua
9 linguri zahar
1 fiola esenta de rom
coaja de lamaie
1 varf de cutit sare
400 g faina
1 plic drojdie uscata
130 g unt la temperatura camerei
8 linguri zahar pentru caramelizat
100 g nuci macinate

Modul de preparare:
1. Incepem cu caramelizarea celor 8 linguri de zahar. Adica: puneti zaharul in cratita, cratita pe foc si asteptati ca zaharul sa inceapa sa se topeasca. Zaharul trebuie sa ramana la o culoare aurie, daca se face maro, devine amar, asa ca trebuie un pic de atentie. Folositi o cratita care poate fi bagata si la cuptor, cu diametrul de circa 26 cm. Tapetat-i atat fundul, cat si peretii, apoi lasati sa se raceasca.
2. In masina de paine punem ingredientele in urmatoarea ordine: lapte, oua, 3 linguri de zahar, esenta, coaja de lamaie, sarea, faina, drojdia. Selectati programul de paste, sau un program de aproximativ 15 minute, fara coacere si fara dospire.
3. Mixam untul cu 6 linguri de zahar.
4. Scoatem aluatul framantat de la masina de paine si intindem pe blatul de lucru (dat cu putina faina) o foaie dreptunghiulara de circa 1 cm grosime. Ungem foaia pe toata suprafata cu untul frecat cu zahar, apoi presaram nuca macinata (puteti inlocui cu migdale, alune, fistic-crude si nesarate). Rulam aluatul, apoi taiem in 6-8 bucati pe care le asezam in picioare in cratita caramelizata.
5. Lasam la dospit 40-60 minute la loc caldut si ferit de curent.
6. Dam la cuptorul incins la 180 grade pentru 30-40 minute.
7. Imediat ce il scoatem din cuptor, il rasturnam pe un platou. Stati fara grija, nu se va scurge sirop. Daca nu il rasturnati imediat, zaharul caramelizat se va intari si nu mai puteti scoate cozonacul. Bine, puteti remedia situatia dand cateva minte la cuptor sau punand cratita la bain marie, dar de ce sa ne complicam?


Spor la treaba!
Make it delicious!

2 comments:

  1. Delicios!
    Acum ca am descoperit acest site, poate o sa mai incerc si alte retete. :)
    Cam cheesecake-ul mi-ar face cu ochiul pt urmatoarea aventura. ;))
    Multumesc! :)

    ReplyDelete