Labels

Friday, January 27, 2012

Crochete de cartofi cu parmesan

Prima data am mancat crochete de cartofi acum...15 ani. Am cumparat de la Metro o punga de crochete congelate. Mi s-au parut divine. Invelis crocant si mijlocul moale, ca un piure. Atunci m-am indragostit iremediabil :)
Am facut si eu crochete de curand. Invelis crocant si mijloc moale. Foarte bune. Si usor de facut ;)


Ingredientele:
5-6 cartofi medii (700-800 g)
100 g unt la temperatura camerei
150 g parmesan ras
3 oua
sare, piper
5-6 linguri faina
ulei pentru prajit

Modul de preparare:
1. Fierbem cartofii ca pentru piure in apa cu sare, apoi ii zdrobim; lasam sa se raceasca. Frecam untul spuma si il adaugam la cartofi;
2. Separam galbenusurile de albusuri. Galbenusurile le punem la piure, albusurile le batem spuma, apoi le adaugam si pe ele. Incorporam si parmesanul. Adaugam sare si piper dupa gust;
3. Pentru a putea face crochetele, compozitia trebuie sa fie mai tare decat un piure obisnuit, cam ca o mamaliga. Ca sa ajungem la aceasta consistenta, adaugam cate o lingura de faina. Amestecam totul bine.
4. Cu lingura luam din compozitie si punem in uleiul incins, intorcand cand s-au facut aurii. Tinem la foc mediu. Crochetele trebuie scoase neaparat pe prosoape de hartie, sau lasate la scurs pe un gratar, pentru ca trag foarte mult ulei.

Make it fun!

No comments:

Post a Comment