Labels

Tuesday, January 03, 2012

Friptura de porc marinata in vin

Carnea marinata mi se pare cea mai gustoasa. Este frageda, aromata, nu este uscata si se si pregateste usor. Mai grea e partea in care te invarti pe langa ea, asteptand sa treaca timpul.


Ingredientele:
1 kg muschi de porc
200 ml vin rosu
3-5 catei de usturoi
1 lingurita cimbru uscat
sare
3 foi de dafin
piper boabe

Modul de preparare:
1. Impungem muschiul de porc din loc in loc cu varful unui cutit, iar in gaurile rezultate bagam cateii de usturoi curatati si taiati de-a lungul in 2-3 bucati;
2. Intr-un castron amestecam vinul, sarea, foile de dafin si piperul;
3. Punem carnea intr-un vas (eu am folosit un vas termorezistent pe care ulterior l-am bagat la cuptor), turnam deasupra vinul, acoperim cu folie si dam la frigider pentru minim 3 ore. Eu l-am lasat peste noapte;
4. Preincalzim cuptorul la 220 grade, acoperim vasul si lasam o ora - o ora si jumatate (in functie de cuptor). Dupa aceea, descoperim vasul si mai lasam 20-30 minute, intorcand carnea la fiecare 10 minute, ca sa se rumeneasca frumos pe toate partile.

Desigur, la marinata puteti adauga mult mai multe ingrediente: ierburi (busuioc, oregano, rozmarin), mustar, boia... cum va place.

Keep it simple!

No comments:

Post a Comment