Labels

Thursday, January 19, 2012

Ciorba de vita

Dintre toate ciorbele, aceasta este preferata mea. Imi amintesc de vremurile cand mergeam cu parintii in concediu si zilnic imi luam la pranz ciorba de vita cu smantana. Intai imi aduceau smantana. Pana venea ciorba, eu mancam o portie de smantana. Asa fac si acum. Inainte de ciorba, macar o felie de paine cu smantana :) Si mai am acasa un client care face la fel :)


Ingredientele (oala de 4.5 l):
500 g carne de vita + os de vita (rasol)
1 ceapa
2 morcovi
1 telina mica
1 pastarnac
1 ardei gras
250 ml suc de rosii
1 ou
patrunjel, leustean verde
sare

Modul de preparare:
1. Taiem carnea cubulete si o punem la fiert, impreuna cu osul, in apa rece cu sare. Spumam si lasam sa fiarba pana se inmoaie carnea (timpul de fierbere poate varia foarte mult - de la 30 minute pana la 2-3 ore, in functie de carne: vitel, manzat, vaca...). Daca nu aveti os si daca folositi carne fara grasime, neaparat adaugati ulei, 4-5 linguri;
2. Dupa ce carnea a fiert, curatam, spalam si taiem legumele: ceapa, morcovii, telina, pastarnacul, ardeiul si le punem in ciorba. Lasam la fiert cam 20 de minute;
3. Adaugam sucul de rosii. Vara putem folosi rosii decojite date pe razatoare sau taiate cubulete. Lasam la fiert inca 10 minute;
4. Mie imi place sa dreg ciorba de vita cu un ou: batem bine-bine, peste el adaugam un polonic-doua de ciorba, apoi turnam in oala, mai lasam sa fiarba cateva secunde si putem stinge focul;
5. Punem o mana de patrunjel si una de leustean tocat si gata ciorbita-minune :)

Servita neaparat cu smantana si ardei iute :)
Enjoy!

No comments:

Post a Comment